Google update zásadně změnil pravidla zobrazování titulků ve výsledcích vyhledávání. Ovlivnil titulky v rámci metainformací a začal také měnit jejich obsah v rámci výsledků vyhledávání.
Pojďte se podívat, jak pracoval Google doposud. Do update se řídil tím, co našel v <title>, a zobrazil uvedený název. Pokud byl příliš dlouhý zkrátil ho a na konec doplnil tři tečky.
Obsah
- Z čeho Google při tvorbě titulku vychází?
- Co znamená update pro vás?
- Jak na hromadnou kontrolu titulků?
- Kterým webům update neuškodil?
Z čeho Google při tvorbě titulku vychází?
Pokud se mu zdá, že váš titulek není vhodný v souvislosti s hledaným výrazem, použije text, který nalezne na stránce, a vytvoří z něj relevantnější titulek.
Google nejčastěji vychází ze značky <H1>, ale někdy může generovat titulek z:
- ostatních nadpisů [H2, H3, H4],
- anchor textu odkazů,
- alt textu u obrázků,
- obecného textu v rámci obsahu stránky.
Tím dokáže obsah svým algoritmem zcela změnit. Například prohozením nebo vynecháním určitých slov.
Co znamená update pro vás?
Google sice nebude penalizovat ani připisovat hodnotu stránky v rámci této změny, ale úpravy v titulcích mohou výrazně ovlivnit CTR[1][1]
Míra prokliku.
Na uživatele může mít nový titulek pozitivní nebo negativní dopad. Buď budou uživatelé více klikat na váš článek, tím se vám zlepší i pozice v SERPu, nebo budou váš článek přeskakovat a CTR se vám sníží.
Google přepisuje title v rámci SERPu když:
- je příliš dlouhý,
- není vyplněný,
- neodpovídá obsahu stránky,
- se nachází v obsahu mnoho klíčových slov.
Jak na hromadnou kontrolu titulků?
Doporučujeme použít crawlovací nástroj [například Screaming Frog], pomocí kterého snadno zkontrolujete délku titulků, jejich duplicitu nebo získáte informaci, zda vám titulky někde chybí.
Titulky jednoduše zkontrolujete také díky nástroji SEO meta in 1 click, který je doplňkem Chrome. Ihned po rozkliknutí na stránce uvidíte title a meta description. Tento nástroj vám zároveň odhalí strukturu nadpisů, direktivy na stránce nebo kanonický odkaz [element HTML, díky kterému předejdete duplicitním problémům s obsahem tím, že specifikuje upřednostňovanou – kanonickou verzi URL].
Nevýhodou doplňku prohlížeče Chrome je, že vám všechny tyto informace ukáže na konkrétní stránce, čímž ztrácíte možnost hromadné kontroly jako v nástroji Screaming Frog.
Zajímají vás další doplňky pro Chrome nebo konkrétní změny titulků? Nastudujte si přehledný návod od Marketing Miner, díky kterému zjistíte, které titulky Google přepsal.
Tipy, jak zabránit Google v přepisování titulků v SERPu
1. Ujistěte se, že máte definovaný title
Pokud nebudete mít definovaný title, Google jej vygeneruje sám. Jak se vyhnout tomu, aby byl title ve tvaru vašeho H1 nadpisu? Doporučujeme vždy upravit title podle vašich potřeb.
V případě e-shopu [produkty a kategorie] máte pravděpodobně nastaveno automatické generování title z H1 nadpisu a je to v pořádku. Toto se netýká stránek, u kterých chcete title upravit.
2. Nepřekračujte stanovenou délku title
Doporučujeme ponechat délku titulku na maximálně 60 znaků / 600 pixelů [kvůli zobrazení na mobilních zařízeních]. Pokud bude title příliš dlouhý, je to pro Google impulz, aby jej zkrátil. Setkali jsme se dokonce s tím, že Google pozměnil kvůli tomu význam názvu stránky.
3. Vyhněte se “tapetování” klíčovými slovy
Nesnažte se při tvorbě title přidávat mnoho klíčových slov ve snaze zlepšit hodnocení stránky. Google bude váš titulek ignorovat a nahradí ho vlastním textem z obsahu vaší stránky. Stejné klíčové slovo proto neuvádějte v title více než jednou.
[Áčkový tip]: Používáte oddělovače v rámci title? Vyzkoušejte pomlčku, Google upřednostňuje tento oddělovač před svislítkem a dalšími znaky.
Kterým webům update neuškodil?
Změna pravidel v podobě updatu přinesla nejvíce webům, které optimalizaci metainformací nevěnovaly velkou pozornost, ale přesto se mohou pochlubit kvalitním obsahem. Google nikdy neupřednostňoval optimalizované metainformace před kvalitním obsahem. To je také důvod, proč provedl tento update ve vyhledávání. Proto neustále pracujte na budování kvalitního obsahu, vyplatí se to.
Štítky: Google update SERP Title tag update titulky změna titulku v SERPu