Google Analytics 4 představují nejnovější verzi stejnojmenného nástroje pro měření dat. Nezbytnost a přínos GA4 pro datovou analytiku je teď velmi diskutovaným tématem. Nechte si je nastavit, abyste neztratili důležitá data a měřili vše správně i nadále.

Obsah

Základem je správné nastavení

Pouze přejít z Universal Analytics na nové „čtyřky” určitě není finální krok. Rozhodně nestačí jen nasadit měřící kód na web, vyžaduje to i správné nastavení. Co je tedy potřeba?

  • Definovat eventy a parametry, které jsou základem GA4.
  • Nastavit správně měření [na míru vašemu e-shopu].
  • Otestovat scripty a měření dat.
  • Naplánovat přechod na nové čtyřky.
Chci pomoct s nastavením GA4

Vše potřebné na jednom místě

Google Analytics 4 představuje nyní nejlepší prostředí pro měření vašich dat vzhledem k ukončení Universal Analytics v červenci 2023. Mimo to jde o platformu, která v sobě kombinuje výhody moderního prostředí, jeho aktuálnost a podporu světového giganta.

Čím dalším nová verze GA4 vyniká?

  • Měření mobilních aplikací a webu na jednom místě.
  • Sampling dat podle vlastních reportů [přesnější údaje].
  • Možnost vytvoření sad událostí a jejich úplná customizace.
  • Trychtýře [pro tvorbu funnelů].
  • Zaměření více na uživatele.

Přechod na GA4 je nezbytný

Od 1. 7. 2023 bude GA4 jedinou podporovanou verzí Analytics, ve které můžete měřit a uchovávat svá data. Abyste mohli pokračovat v měření, je nutné provést převod na „čtyřky”, jinak se vystavujete riziku ztráty dat.

Měříte v rámci vašeho projektu desítky eventů/produktů/nákupů? Přechod tak může být docela časově i procesně náročný, proto je vhodné začít řešit převod měření na novou verzi už dnes a svěřit tento úkol do rukou áčkového analytika.

[Áčkový tip] Už máte přechod na GA4 zajištěný, ale ještě se v novém prostředí neorientujete? Stáhněte si náš chytrý tahák:

Chci stáhnout tahák GA4

Co obnáší celý proces přechodu?

  • Analýza existující implementace Google Analytics 3,
  • Navržení struktury účtu a jeho založení,
  • Vytvoření datových streamů,
  • Technické nastavení GA4 a jednotlivých scriptů [nastavení podmínek pro zpracování dat, migrační tabulky z GA3 > GA4 v rámci eventů, metrik a cílů],
  • Vytvoření zadání pro vývojáře,
  • Reporting na míru vašemu businessu.
  • Implementace GA4,
  • Následná kontrola, srovnání GA3 a GA4,
  • Nasdílení GA4 účtů a potřebných reportů spolupracovníkům.

Pokud máte zájem, můžeme zajistit také migraci publik, přechod reportingu z GA3 dat na GA4 data i správu, pravidelnou údržbu a rozvoj měření z dlouhodobého hlediska. Přechod na Google Analytics 4 je náročný proces, proto nabízíme na vyžádání také onboarding vašeho týmu v oblasti dané problematiky.

Mějte data pod kontrolou

Potřebujete celý proces přechodu zaštítit, proškoliv v oblasti GA4 a nastavit si měření správně? Kontaktujte nás, áčkový tým datové analytiky zajistí vše potřebné.

Štítky: datová analytika Google Analytics 4 přechod na Google Analytics 4 webová analytika

Jan Malatinský

Jan Malatinský [1]
[1] Data Analyst Team Leader

Datový analytik - hlavou v datech, srdcem ve sportu.