Pokud jste zkoušeli inzerovat lékárenský sortiment, jistě jste narazili na problém se zamítnutými inzeráty. Důvod? Nevlastníte certifikaci internetové lékárny. Stejně jako většina správců reklamy jsem v tomto případě začala ihned hledat informace, jak ji mohu získat. A ejhle, certifikace internetové lékárny nebyla v České republice možná!
Trpělivost růže přináší
Tento stav se v půli června 2017 (konečně) změnil a Google nyní umožňuje certifikaci i pro naši zemi. Stačí vyplnit s klientem jednu online žádost na stránkách nápovědy AdWords a je to.
Pokud je klient z větší dálky nebo nemá možnost vyplnit formulář přímo s vámi, budete potřebovat jeho zmocňující dopis. Šablonu pro vyplnění najdete opět v nápovědě Googlu.
Pak už vám nic nebrání vyplněnou žádost odeslat.
Kde zjistíte výsledek?
Z naší zkušenosti nečekejte žádnou informaci o tom, jestli jste certifikaci získali. V AdWords byste tuto informaci také hledali marně. Po odpovědi pátrejte opět na podpoře. My jsme měsíc nedostali vůbec žádnou odpověď, ačkoliv jsme certifikaci získali již 3 dny po odeslání žádosti.
Melatonin a konopí mají stále utrum
Přesto, že certifikaci získáte, stále jsou látky na které inzerovat nepůjde. Kompletní soupis čítá desítky položek, my jsme však narazili na problémy zejména u těchto látek:
- Melatonin
- Žraločí chrupavka
- Cholesten
- Chondroitin
A samozřejmě myslete i na absolutní zákaz inzerce čehokoliv, co obsahuje konopí. Google vůbec nerozlišuje, jestli obsahuje, nebo neobsahuje psychotropní látky, prostě vám jej zamítne.
Pohlídejte si feed na Google nákupech
Problém se schvalováním produktů nastává velmi často v Google nákupech. Zde doporučuji odstranit veškeré zmíněné produkty z feedu, který posíláte do Google Merchant center, jinak jej zamítnou celý. Vřele mohu doporučit webovou aplikaci Mergado.cz, díky které feedy upravíte jednoduše, rychle a bez nutnosti zásahu programátora.
Klasický a dynamický remarketing na produkty spojené s léčbou nebude ani nadále možné spustit. Říkáte si proč? Rodinní příslušníci nebo kolegové v práci by mohli snadno zjistit, jaké máte zdravotní potíže a co vás trápí. I PPC neznalý člověk totiž ví, že se vám reklama zobrazuje jen proto, že jste již tento produkt vyhledávali :).
Štítky: farmaceutický průmysl Google google adwords Google nákupy lékárny PPC