Koho změny ovlivní? [1]

[1]

E-shopaře

Zisky z online propagace budou v ohrožení

[2]

Marketéry

Remarketing v klasické podobě skončí

[3]

Zákazníky

Produkty si nenajdou své kupující

Dopad konce cookies 3. stran

Až 70 % obsahových kampaní, které e-shopy běžně spouští, jsou remarketingové (červené pole v grafu napravo). Proto, aby byly úspěšné, potřebují cookies 3. stran. To jednoduše znamená, že nejpoužívanější marketingové strategie, které přivádějí na váš e-shop většinu platících zákazníků, přestanou s ukončením cookies 3. stran fungovat.



Chci [A] řešení




Co se změní?

S cookies 3. stran ztratí e-shop možnost propojit si uživatele s konkrétními informacemi o jeho zájmech nebo chování. To znamená, že remarketingové/retargetingové kampaně nebudou fungovat tak, jak jsou marketingoví specialisté zvyklí. Bez dat, které doteď sbírají cookies 3. stran, nebude možné cílit na relevantní publika. Nedostatek dat ovlivní také vyhodnocování kampaní a specialisté nebudou vědět, do jaké reklamy vložit rozpočet, aby co nejvíce vydělala. Proto je potřeba se připravit a přejít na nové marketingové strategie.

Připravte se na konec cookies 3. stran a stáhněte si náš Checklist




Jak se na konec cookies 3. stran připravit?

Poradíme vám, jaké kroky podniknout v marketingu, technickém nastavení reklamních systémů i právním zabezpečení a nepřijít o své tržby.



Využívejte vlastní seznamy zákazníků

Sběr vlastních seznamů zákazníků se bez cookies 3. stran stane zásadním zdrojem důležitých dat o vašich zákaznících. Jejich e-mailové adresy můžete rozdělit do skupin uživatelů s podobným chováním. Například těch, kteří na vašem e-shopu pravidelně nakupují, nebo naopak u vás už delší dobu nenakoupili. To vám pomůže s precizním cílením na relevantní zákazníky.

  • Vytvořte seznam uživatelů, kteří v minulosti nakoupili, registrovali se, přihlásili se k odběru newsletteru.
  • Zaměřte se na publikum uživatelů ideální pro zobrazování relevantní reklamy.
  • Díky vlastním seznamům zákazníků můžete cílit na velmi specifické skupiny zákazníků a zvyšovat tak účinnost kampaní.

 

Více informací

Sbírejte kontakty skrze e-mailing a analyzujte je

Pracujte s originálními způsoby, jak od zákazníků získat e-mail se souhlasem k marketingovému využití. Na webu si vyhrajte s formulářem k přihlášení, musí být jednoduchý, přehledný a zároveň maximálně stručný. Při sběru kontaktů e-mailových adres je důležité využít synergii více marketingových kanálů. Tímto způsobem maximalizujeme dosah a efektivitu kampaní. V Advisio jsme dokonce vyvinuli nástroj, který usnadňuje práci s emailovou databází.

  • Implementujte na váš e-shop přihlášení přes Seznam, Google, Metu, případně Apple.
  • Umožněte zákazníkům založení účtu a přihlášení při každém nakupování.
  • Spusťte věrnostní program a nabídněte zajímavé benefity z něj plynoucí.
  • Tvořte pravidelný newsletter a motivujte zákazníky k přihlášení a odběru.

 

Více informací

Budujte unikátní značku a nabídku

Propracovaná zákaznická péče a jedinečný produkt budou v éře bez cookies 3. stran klíčové pro úspěch. Investujte do uživatelsky přívětivých platforem, které nejen usnadní nákupní proces, ale také nabídnou vašim zákazníkům výjimečný zážitek. Zaměřte se na autenticitu a budujte dlouhodobé vztahy se zákazníky.

  • Zaměřte se na budování loajální komunity vracejících se zákazníků.
  • Propracujte svůj přístup k péči o zákazníka.
  • Nabídněte unikátní produkty a usnadněte zákazníkům jejich nákupní proces.

Více informací

Pracujte s RFM segmentací

Využijte RFM segmentaci. Poskytne vám lepší přehled o vašich zákaznících a budete schopni si lépe naplánovat vaši marketingovou strategii a komunikaci. Dokážete zvýšit návratnost investic do reklamy, frekvenci opakujících se objednávek a průměrnou hodnotu objednávky a tím i vaše celkové zisky.

  • Segmentujte na základě posledního nákupu [Recency], četnosti nákupu  [Frequency] a utracených peněz [Monetary].
  • RFM je jednoduchá metoda, nevyžaduje žádné speciální programy či znalosti.
  • Pomůže vám v rozhodování o rozdělení investic do jednotlivých online kampaní.

 

Více informací

Využívejte server-side tagging DataPlus

Neztrácejte klíčová data, tržby ani své zákazníky. DataPlus přináší nejnovější technologii server-side tagging, díky které změříte až 99 % svých dat a získáte informace o úspěšnosti jednotlivých reklamních kanálů. Rozhodujte se o našich marketingových aktivitách na základě kompletních dat.

  • DataPlus funguje na principu server-side tagging.
  • Dodá až 99 % dat do vašich analytických a reklamních systémů (Google Ads, META, Google Analytics).
  • DataPlus je v souladu s GDPR, prověřeno specialisty z e-Legal.
  • Cenově dostupné, kompatibilní se všemi e-shopovými a webovými platformami.
  • Rychlá a snadná implementace do 48 hodin.

Koukněte se na případovou studii našeho klienta Potten & Pannen. Známá značka kuchyňského vybavení přicházela kvůli omezením ze stran AdBlockerů a cookie lištám o data ve velkém, v Google Analytics 4 viděla jen 30 % dat. Po implementaci server-side tagging DataPlus měla firma 99 % dat o zákaznických konverzích v reklamních i analytických nástrojích a o 80 % více tržeb během Black Friday.

Více informací

Dělejte to právně správně

Evropská unie přijala nařízení Digital Markets Act [DMA]. To má naprosto zásadní vliv na podobu cílené online reklamy. Reguluje velké hráče na digitálním trhu, z pohledu online marketingu zejména Google, a přenáší na ně i na spoluodpovědnost za sběr souhlasů se zpracováním osobních údajů v souladu s GDPR. Podmínky musí splňovat každý e-shop využívající jejich služby.

  • S osobními údaji osob můžete v marketingu pracovat jenom tehdy, pokud pro to máte nějaký důvod. Zákon řekl, že pro cookies třetích stran je tím důvodem jedině souhlas.
  • Implementujte Google Consent Mode 2.0, sbírejte dva nové typy souhlasů: AD_USER_DATA a AD_PERSONALIZATION.
  • Využívejte cookies prvních stran.

Více informací

Co se stane, když to nebudete řešit?

  • [1] Výrazné omezení klasických remarketingových publik v systémech.
  • [2] Částečná ztráta efektivity zájmových publik.
  • [3] Zvýšení hodnoty PNO [podíl nákladů na obratu] v systémech a snížení efektivity výkonnostních kampaní.
  • [4] Snížení frekvence oslovení důležitých uživatelů.
  • [5] Větší ztráta kontroly nad DO a CARE fází v marketingovém funnelu.
  • [6] Ztráta dat pro vyhodnocení marketingových kanálů.

Chci [A] řešení

Co říká náš PPC specialista

„Neustále se horšící podmínky pro vyhodnocení kampaní sledujeme již několik let. Jedná se o boj s větrnými mlýny. Ruku v ruce s novými nástroji v online marketingu se objevují nové a nové překážky zejména na území EU. A tou nejzásadnější je konec cookies 3 stran.

Tak trochu se bude jednat o návrat ke kořenům. Marketéři se budou muset více dívat na kampaně v širších souvislostech a myslet více takzvaně za roh. Více se zaměřit na práci se značkou a především více pečovat o vlastní zákazníky. Zároveň nebude překvapením, pokud se celkově náklady na inzerci zvýší.“
Pavel Kopřiva

Radek Swaczyna
Senior PPC Specialist

Nejnovější články o cookies 3. stran

Tereza Novosadová Ocetková

Tereza Novosadová Ocetková

25. 7. 2024 5 minut čtení

  • [Aktuality]

Google přehodnocuje svůj přístup ke cookies třetích stran, funkční strategii ale prozatím nemá

Celý e-commerce svět se připravuje na konec cookies třetích stran v prohlížeči Chrome. Google teď ale přišel s docela nečekanou zprávou. Přehodnocuje plán na ukončení podpory těchto cookies a vyvíjí alternativní řešení. Rozhodnuto ale není nic, debaty a schvalování nejen s regulačními orgány Google teprve čekají. …

Petra Stupková

Petra Stupková

17. 7. 2024 5 minut čtení

  • [Aktuality]

Digital Markets Act a konec éry cookies třetích stran

Přichází čas tvorby nových strategií pro remarketing. Evropská unie, jak už má ve zvyku, zapracovala na ochraně dat, pro e-shopy to znamená zvýšenou starost o zákazníky. Jak sbírat nové kontakty do databáze a legálně je používat? Co změnilo nařízení DMA? Za co nesete odpovědnost vy a za co giganti digitálního trhu?…

Jan Malatinský

Jan Malatinský

16. 2. 2024 5 minut čtení

  • [Webová analytika]

Cookies třetích stran končí: Proč je váš e-shop potřebuje?

V posledních několika letech už není slovo „cookies” velkou neznámou snad pro nikoho. Cookie lišty se nás dennodenně ptají, jestli chceme cookie ve svém prohlížeči povolit, nebo ne. Co to ale přesně znamená, co jsou cookies 3. stran a co obsahují a proč by měly zajímat hlavně e-shopy?…


Zobrazit všechny

Partneři, se kterými problematiku cookies 3. stran řešíme

       

Klienti, kteří s námi rostou

Plzeňský Prazdroj Super zoo HECHT Chyť a pusť Beats for Love Potten & Pannen – Staněk PRIM Bombus energy Autodíly Pema BeWooden Semix

Připravte se na nové strategie v éře
bez cookies 3. stran!

Napište nám a společně najdeme nejlepší řešení.